Zakres materiału na poszczególne poziomy z francuskiego...


... do DELF A1, A2, B1, B2 lub po prostu do powtórzenia z języka - teraz wszystko w jednym miejscu!


W tym wpisie... coś przydatnego dla osób uczących się francuskiego (niezależnie od poziomu! (no dobrze, do poziomu B2!). Na dodatek poparte moim doświadczeniem.

W moim przypadku znacznym ułatwieniem było poznanie poszczególnych zagadnień, których znajomości oczekuje się po mnie na każdym poziomie. Znacznie to podbudowało moją samoocenę z francuskiego. Wiedza daje pewność! To jest trochę jak z mapą: dzięki niej możesz o wiele szybciej trafić do celu!




Przed moimi przygotowaniami do egzaminu zdałam sobie sprawę, że tak naprawdę jest dość trudno znaleźć taki zakres, na przykład w internecie i poskarżyłam się mojej lektorce. Ona - jak zawsze bardzo się starała - i na następne zajęcia przyniosła mi kartkę z zakresem materiału pod względem gramatyki i słownictwa, konwersacji, słowem, co trzeba umieć. Bo te opisy Rady Europy dotyczące poziomów A1 - C2 są bardzo interesujące, ale też dość ogólnikowe i dotyczą wszystkich języków, dlatego chciałam wiedzieć, jakie ZAGADNIENIA muszę znać na ten B1 z francuskiego. Mam nadzieję, że komuś to pomoże w przygotowaniach.


Podzielę się jeszcze jedną refleksją. Gdy zobaczyłam ile rzeczy muszę się nauczyć na mój egzamin, przeraziłam się i załamałam :) Jednak z doświadczenia po egzaminie wiem, że warto zapoznać się z każdym zagadnieniem opisanym w tabelce (na przykład jak przedstawić opinię, jak zaprzeczyć, jak zakończyć rozmowę, itp), ale wystarczy, żebyśmy PO PIERWSZE umieli zrozumieć tekst zawierający takie zagadnienia, PO DRUGIE umieli sformułować prostą wypowiedź ustną / tekst pisany, który zawarłby zagadnienia, które Ci prześlę, jeśli tylko zechcesz.


Naprawdę nie ma się czego bać, materiał został dokładnie opisany! Co prawda przez to możesz mieć wrażenie, że jest go strasznie dużo, ale uwierz mi - to tylko złudzenie.


Jeśli jesteś ze mną długo, to pewnie pamiętasz pliki, które zamieściłam z zakresem materiału z francuskiego na poszczególnych poziomach.


Teraz mam coś lepszego!

Te same pliki, ale wraz z materiałami internetowymi z najlepszych źródeł, po polsku i po francusku. Do każdego zagadnienia wyszukałam materiał internetowy na dany temat!

Będziesz mógł po prostu kliknąć i sprawdzić, czy już znasz i umiesz dane zagadnienie. Jeżeli nie, to pod każdym linkiem znajduje się mniej lub bardziej obszerne wyjaśnienie danego tematu, ćwiczenia lub video na YouTube, dotyczące danego zagadnienia.


Oczywiście to nie jest kurs języka (po raz kolejny przypominam, że nie jestem lektorką ;) ) - dlatego jeśli okaże się, że zagadnienia jeszcze nie znasz, to prawdopodobnie będziesz musiał temat pogłębić na własną rękę (lub z lektorem francuskiego), ale co ja bym dała aby mieć coś takiego pod ręką podczas pokonywania kolejnych poziomów we francuskim!


Zakres materiału jest dostępny na poziomie A1, A2, B1 i B2. Jeżeli już zdałeś DELF B2, to materiał raczej Ci się nie przyda. Ale jeśli jesteś na którymś z tych poziomów lub w szczególności przygotowujesz się do egzaminu DELF (nie ważne na którym poziomie) - serdecznie Ci polecam moje małe kompendium wiedzy poziomowej!


Zapisz się na listę, abym mogła Ci przesłać dostęp do plików na e-maila.

Zapisując się na listę wyrażasz zgodę na ewentualne przesłanie wiadomości marketingowych.





Po zapisie sprawdź czy wiadomość ode mnie nie wylądowała przypadkiem w folderze Spam / Oferty i inne takie, które mają na celu utrudnić nam kontakt :)



Jeśli potrzebujesz zakresu na poziomie C1, niestety w tej chwili nie mogę Ci nic zaproponować, chociaż mam nadzieję, że i tak przydadzą Ci się moje wpisy blogowe, na przykład te motywacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger