Fakty o mnie - LBA

Już grubo ponad miesiąc temu Ula z bloga FRANÇAIS-MON-AMOUR wytypowała mnie jako jedną z kilku osób do udziału w zabawie Liebster Blog Awards. Polega ona na odpowiedzeniu na zadane pytania, coś w stylu zeszytu nazwanego "Złote myśli" z podstawówki (zrozumie ten, kto chodził do szkoły w latach 90., nie wiem czy później istniało coś podobnego, bo pojawiły się masowo komputery i pewnie już nikt tego nie robił :) )

Ja przez ten cały czas jeszcze nie odpowiedziałam na zadane przez Ulę pytania, więc teraz nadrabiam, wykorzystując fakt, że ilość polubień mojego fanpage na Facebooku przekroczyła liczbę 200! Ponad 200 unikalnych osób i każda z nich od czasu do czasu (mam nadzieję...) klika na któryś z moich linków i wchodzi na bloga, mam nadzieję też, że korzysta z zamieszczanych przeze mnie treści. Bardzo dziękuję! EDIT: Dodam jeszcze, że Ula nominowała mnie jako autorkę bloga olganina.com, czyli teoretycznie powinnam odpowiedzieć właśnie tam, ale niestety zorientowałam się za późno i odpowiedziałam na pytania bardziej z perspektywy bloga o języku francuskim, mam nadzieję, że Ula mi wybaczysz :)

A teraz... przechodząc do rzeczy.

1. Moje ulubione miejsce w sieci to...?

Oczywiście oprócz moich dwóch blogów :) To Facebook - portal, na którym szybko dowiaduję się o wszystkich nowościach. Nie wiem czy powiedzieć że jestem uzależniona to za dużo, ale nie ma dnia, w którym bym nie zajrzała na "fejsa". Zaczęłam nawet wykasowywać "znajomych" którzy nie wiem skąd tam się wzięli i z którymi nie mam prawie żadnej relacji, a lubić więcej stron, coś, co mi dostarcza więcej wartościowych treści.


2. Jak Ci idzie realizacja postanowień na obecny rok?

Muszę sięgnąć pamięcią... W 2014 postanowiłam sobie, że co roku będę zdawać jakiś egzamin językowy. Udało się i to z sukcesem zdać aż dwa: DELF B1 i DELF B2!
Nie miałam planów aby się odchudzić, dlatego też nie schudłam :P Założyłam sobie, że będę podróżować tyle, ile się da - odwiedziłam kilka nowych krajów. Postanowiłam, że zrobię coś z angielskim, no i proszę - zapisałam się na kurs przygotowujący do CAE. W 2014 postanowiłam także, że w 2015 założę własną firmę, to raczej się już nie spełni, ale na szczęście postanowienia się nie przedawniają :) 

Oprócz postanowień długoterminowych "noworocznych" staram się wyznaczać także postanowienia krótkoterminowe, na każdy nadchodzący miesiąc, tydzień, dzień. Nie tylko w odniesieniu do nauki języka.


3. Pierwsza myśl po przebudzeniu to najczęściej myśl o...?

Myślę sobie: "Jakie ja mam szczęście" i wyciągam rękę w lewo, żeby sprawdzić czy obok leży mój chłopak. Leży :) Jestem zdrowa, moja rodzina też, żyję w bezpiecznym miejscu i w najlepszej z możliwych epok dziejów ludzkości, nie mam problemów finansowych, robię to co lubię i codziennie mogę cieszyć się obecnością i wsparciem kogoś, kogo kocham, czy to nie jest szczęście?
Zamieszczam zdjęcie człowieka szczęśliwego, zrobione na plaży Afrodyty na Cyprze :)




4. Film,który został przez Ciebie obejrzany przynajmniej 3 razy to...?

"Love actually". Ale ostatni raz był kilka lat temu i nie zamierzam do niego wracać :) Przejadło mi się. Nie przepadam za oglądaniem tych samych filmów kilka razy.


5. Wytrawne czy słodkie?

Jeśli chodzi o wino, to obydwa, ale nie więcej niż jedną lampkę i tylko do jedzenia. 
Jeśli chodzi o jedzenie, to KAŻDE, uwielbiam jeść i nieważne czy coś jest słodkie czy słone :)


6. 3 wpisy od których nowy czytelnik powinien zacząć lekturę Twojego bloga to...?

B. Może trochę oszukuję, bo to nie artykuł, a cała seria, ale B2 z francuskiego w 18 miesięcy
C. Polub mnie! - wpis zachęcający do polubienia fanpage bloga na Facebooku, abyśmy mogli być w nieustającym kontakcie :) 


7. Jeśli nie Facebook to co?

To realni znajomi. Często też rozmawiam przez Skype, bo większość przyjaciółek mam daleko :(


8. Ulubiony sposób na naukę języka obcego to...?

Od 10 do 30 minut dziennie (oczywiście jeśli czas pozwoli to więcej) poświęconych na naukę (książka, zeszyt) lub "rozrywkę" (nagrania video, podcasty..) w danym języku. Aktualnie uczę się tak 4 języków. Codziennie :) 


9. Jaki był najmniej przez Ciebie lubiany przedmiot w szkole i dlaczego?

Matematyka. Jestem matematycznym zerem. Zawsze bałam się że mnie pani weźmie do tablicy i nie będę wiedziała i dostanę minusa :( (a wiadomo, że trzeci minus to jedynka!)


10. Słońce czy deszcz?

Deszcz. W Hiszpanii mam już za dużo słońca. Gdy zapomnę czasem okularów słonecznych (nawet jesienią czy zimą) to potem przez pół dnia boli mnie głowa.


11. Szklanka jest według Ciebie do połowy pełna czy do połowy pusta?

Zmienia się to w zależności od mojego nastroju, przez 95% czasu jest do połowy pełna ;) (Patrz odpowiedź na pytanie 3 :))


Lada moment odpowiem na kolejne dwie nominacje otrzymane przez inne blogerki, tym razem już na http://olganina.com/, więc jeśli ktoś jest ciekaw kolejnych odpowiedzi na różnego rodzaju pytania, to serdecznie zapraszam! Nie nominuję nikogo, bo wydaje mi się, że fala nominacji już na dobre minęła, więc nie będę jej wznawiać ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger