Uczę się francuskiego #2

Lekcje francuskiego na cały tydzień. 


Od poniedziałku do niedzieli. Bo w niedzielę też trzeba zrobić coś związanego z francuskim!
Mała zmiana: nie każdego dnia będzie to nagranie do odsłuchania - ćwiczymy też umiejętność czytania po francusku (najlepiej na głos! - artykuły nie są długie). Zmniejszyłam liczbę czasowników do dwóch dziennie, w ostatnim tygodniu nawet mi wydawało się to sporo, na dodatek zmniejszyłam poziom ich trudności.

Przypomnienie czasowników z zeszłego tygodnia. Pamiętasz co oznacza każdy z nich? Jeśli nie, zawsze możesz sprawdzić ich znaczenie TU.

négliger
confier
déchoir
circonscrire
tordre
haïr
sursauter
curer
sculpter
resquiller
surnommer
rapiécer
spécifier
dicter
materner
molester
essouffler
exhorter
évacuer
administrer
replier


W tym tygodniu nagrania są krótsze i mniej oficjalne. Ciekawa jestem co sądzicie o moim wyborze.

PONIEDZIAŁEK

Odpoczynek od słuchania, dzisiaj artykuł do przeczytania. 6 niebezpiecznych słów podczas kłótni z partnerem. Ja traktuję z przymrużeniem oka, ale przyznam, że uśmiechnęłam się kilka razy podczas czytania artykułu, niektóre sytuacje jak z życia wzięte ;)

czasowniki: avouer - przyznawać (że), uznawać; échouer - nie udawać się, oblać (egzamin)

WTOREK

10 rzeczy, które kobiety robią lepiej niż mężczyźni. Przyznam, że nie rozumiałam wszystkiego, Norman mówi dość szybko i pewnie dość kolokwialnym językiem, ale i tak się uśmiałam :) Pewnie będzie można go jeszcze u mnie zobaczyć, bo mi się spodobał jego kanał na YT.

czasowniki: secouer  - trząść, potrząsać, wytrzepać, wstrząsać (w znaczeniu: traumatyzować), tracer - nakreślać, wyznaczać, wytyczać

ŚRODA

Jak nie stracić motywacji. Chodzi o jeden aspekt życia (odchudzanie, zdrowy styl życia), ale spokojnie można zastosować kilka porad do innych spraw, a dziewczyna wydaje mi się bardzo sympa :)

czasowniki: bloguer - blogować; remarquer - zauważać, spostrzegać

CZWARTEK

Nagranie z serii "Ce mec...." - czyli w skrócie jak to robią chłopcy.
Ce mec aux toilettes. - osoby wrażliwe proszone są o nie oglądanie! Temat toalety omówiony z każdej strony!

czasowniki: bercer - kołysać; effacer - wykreślać, ścierać

PIĄTEK

I znowu artykuł, bardzo ciekawe, bo jest krótki, ale zawiera sporo słów, których nie znałam (sprawdziłam w słowniku i zapisałam). Ale i tak po pierwszym przeczytaniu go zrozumiałam, pomimo tych nieznanych słówek! A Ty? LINK 

czasowniki: soigner - leczyć, pielęgnować; maugréer - marudzić

plan nauki francuskiego na cały tydzień, jak uczyć się francuskiego, nie mam motywacji do nauki francuskiego, codzienna nauka języka obcego, codzienna nauka francuskiego, artykuły do czytania po francusku, ciekawe nagrania youtube z francuskiego

SOBOTA


czasowniki: remuer - być w ruchu, ruszać; aligner - ustawiać w rzędzie, dobierać (słowa)

NIEDZIELA

Trzeci artykulik w tym tygodniu, naprawdę niedługi i przyjemny. Opowiada o pewnej rocznicy z ubiegłego tygodnia :) TUTAJ.

czasowniki: mouiller - zwilżać, moczyć; se mouiller - zmoczyć się, przemoknąć


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger