Uczę się francuskiego #1

Witam po wakacyjnej przerwie, nie wiem jak Wy, ale ja wróciłam pełna energii i motywacji do nauki francuskiego!

Jeszcze nie zdecydowałam, czy będę zdawać egzamin DELF C1, ale to nie oznacza, że można odłożyć naukę na bok!


Od dzisiaj do nie wiem kiedy będę co niedzielę zamieszczać dawkę "lekcji" francuskiego na cały tydzień. 

Chcę uczyć się 3 czasowników dziennie i ich odmiany (powiedzmy sobie szczerze - to nie jest nic trudnego, jeśli zna się wzory odmian), ponieważ z tego co zauważyłam, to słownictwo (rzeczowniki) to jest coś, co znam w każdym języku) oraz codziennie oglądać jakieś nagranie po francusku, do którego również będę zamieszczać link. Kto chce niech się przyłącza, kto nie chce - mam nadzieję, że nie odejdzie z mojego bloga, ale może zrobić swój własny plan na tydzień u siebie na blogu lub w domu w zeszycie. Mam zamiar, aby moje czasowniki trwały co najmniej z miesiąc, wtedy może nauczę się z połowy mojej nowej BESCHERELLE :) której zakupu dokonałam jeszcze przed wakacjami.

Oczywiście nie zapomniałam o mojej serii "Poziom B2 w 18 miesięcy" - mam już gotowe wpisy, będę je zamieszczać od teraz, bo jednak to we wrześniu ludzie zaczynają się uczyć języków i mają więcej poczucia obowiązku, a wiem, że w lipcu czy sierpniu ja sama nie mogłam poświęcić na odwiedzanie innych blogów (w celach rozrywkowych czy naukowych) tyle czasu ile bym chciała. No dobrze, na te rozrywkowe może bardziej wchodziłam niż na naukowe :)

Aha, powyżej napisałam, że będę zamieszczać mój planning w niedzielę, a dzisiaj jest poniedziałek, no ale jak to mówi motto mojego bloga - od kiedy zaczynam naukę - OD DZISIAJ, bez oglądania się na kalendarz, który może służyć mi jedynie w celach planowania, a nie przeszkadzać w rozpoczęciu nauki (bo od pierwszego.. bo od poniedziałku, ale plan zamieszczam w niedzielę.. bo od nowego roku - nic z tego! JA OD DZISIAJ).

plan nauki francuskiego, tygodniowy plan nauki francuskiego, uczę się francuskiego, nauka francuskiego, jak szybko nauczyć się francuskiego, nagrania po francusku, czasowniki francuskie, jak szybko powtórzyć francuski


Nie rozumiesz wszystkiego co mówią na podanych przeze mnie nagraniach?

Nic nie szkodzi. Ja prawdopodobnie też nie! Nie chodzi o to, żeby zrozumieć każde słówko (dążymy aby tak było za jakiś czas!), ale o słuchanie języka francuskiego każdego dnia, wyłapywanie treści, nowych słówek, domyślanie się znaczenia z kontekstu, aby można było zrozumieć całość. W nawiasach długość nagrania.

To jak, zaczynamy?


PONIEDZIAŁEK

Dzień z TV5 (ćwiczenia nie są obowiązkowe, ale nie zaszkodzą). Pod każdym nagraniem jest jego transkrypcja - polecam najpierw obejrzeć video i starać się jak najwięcej zrozumieć, a następnie powtórzyć słuchanie z transkrypcją.
czasowniki: 
négliger - zaniedbywać, lekceważyć; confier - powierzać; déchoir - podupadać (np. autorytet)

WTOREK

czasowniki:
circonscrire - ograniczać; tordre - zwijać, wyginać; haïr - nienawidzić

ŚRODA

czasowniki: 
sursauter - zrywać się, podskoczyć, wyginać; curer - czyścić (paznokcie); sculpter - rzeźbić


CZWARTEK

czasowniki:
resquiller - jechać na gapę; surnommer - nadać komuś przezwisko; rapiécer - łatać


PIĄTEK

czasowniki:
spécifier qc - precyzować coś, określać; dicter - dyktować; materner - matkować (pejoratywne)

SOBOTA

czasowniki:
molester - molestować; essouffler - męczyć się, zadyszeć się; exhorter - napominać


NIEDZIELA

czasowniki:
évacuer - ewakuować, opuszczać; administrer - zarządzać, kierować (państwem), podawać (lekarstwo); replier - składać (gazetę, serwetkę)


Ja już w zasadzie samych czasowników nauczyłam się przygotowując wpis :) Ale każdego dnia powtórzę odpowiednie słówka i ich odmianę. Staram się przeglądać odmianę czasownika nawet gdy jest on regularny, jestem wzrokowcem i łatwiej zapamiętuję.

Znaliście już wybrane przeze mnie czasowniki? Ja w większości nie, chociaż niektóre bym bez problemu zrozumiała z kontekstu :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger