Nauka nauka nauka... SPOSÓB NA ZDANIA WARUNKOWE

No więc tak, wczoraj przerobiłam:

Conditionnel 1 (łatwizna...)

Conditionnel 2 (noo, już muszę myśleć :))

Conditionnel 3 (ufh, jeszcze gorzej, bo musiałam powtórzyć plus-que-parfait i nauczyć się conditionnel passé... no cóż, nowości cały czas. Całe szczęście nie wydaje mi się to bardzo trudne, może dzięki hiszpańskiemu... Sądzę, że to kwestia wprawy i robienia ćwiczeń... do upadłego)

Plus-que-parfait

Conditionnel passé

 - dodatkowo - powtórzenie passé composé - używanie czasowników posiłkowych, mam nadzieję, że kiedyś się nauczę płynnie używać tego czasu, bez zastanawiania się co, gdzie kiedy i jak :) i wtedy na pewno będzie mi łatwiej używać conditionnel passé.


Do tego dzisiaj zrobię ćwiczenia gramatyczne z każdego zagadnienia - całe szczęście kupiłam sobie książkę z ćwiczeniami!! 

Do każdego zagadnienia gramatycznego napisałam też po kilka (między 5 a 10) przykładów zdań. Dzisiaj przychodzi moja pani lektorka i poproszę ją o sprawdzenie poprawności. Ja sądzę, że jest ok, ale...to jest FRANCUSKI. Jeśli wydaje Ci się, że jest okej, to daj zdania komuś do sprawdzenia :)

Niestety, zauważyłam, że na wielu stronach, wydawałoby się solidnych, z gramatyką francuską, są błędy i to takie, że nawet ja jestem w stanie je wychwycić. Dlatego staram się korzystać jedynie z zaufanych stron lub podręczników. 

Teraz zabieram się za nadrobienie piosenek, których nie słuchałam przez 3 ostatnie dni. Skorzystam z propozycji, jakie mi zostały zamieszczone w komentarzach przy wpisie, w którym prosiłam o muzykę, bardzo dziękuję! 

Nauka, nauka, nauka, ćwiczenia, gramatyka, nauka, zdania, przykłady, piosenki :)

sposoby na naukę francuskiego conditionnel


PS. Skorzystam trochę z mojego sposobu nauki zdań warunkowych, jaki przyjęłam do nauki w hiszpańskim: Do każdego conditionnela zrobiłam sobie "zdanie klucz", które dokładnie wiem co oznacza i jakich form czasowników należy używać. Zdań tych uczę się na pamięć, co powoduje, że nawet jeśli mi się zapomni, jaka forma powinna wystąpić w zdaniu warunkowym, przypominam sobie "moje" zdanie i już wiem jak powinno wyglądać poprawne zdanie. Od nauczenia się na pamięć 4 czy 5 zdań jeszcze nikomu się nic nie stało, a przydaje się w chwilach stresu lub niepewności. POLECAM :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger